۲۳۰ هزارنفر در آزمون دکتری سال ۹۷ ثبت نام کرده اند!!

نوشته شده توسط

مدیریت سایت

1396-09-13

۲۳۰ هزارنفر در آزمون دکتری سال ۹۷ ثبت نام کرده اند! این در حالی است که در آزمون دکتری سال ۹۶ تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ نفر شرکت کرده بودند که با حدود ۳۰ هزار نفر کاهش مواجه ایم.

۲۳۰ هزارنفر در آزمون دکتری سال ۹۷ ثبت نام کرده اند!

  •  مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پایان مهلت ثبت نام در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ گفت: بر اساس آمار اولیه بیش از ۲۳۰ هزار نفر داوطلب آزمون دکتری سال ۹۷ شده اند.
  • مشاور عالی سازمان سنجش در همین ارتباط گفت: بر اساس آمار اولیه تعداد ۲۳۰ هزار و ۳۷۰ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند. این در حالی است که در آزمون دکتری سال ۹۶ تعداد ۲۶۰ هزار و ۱۱۰ نفر شرکت کرده بودند که با حدود ۳۰ هزار نفر کاهش مواجه ایم.
  •  توکلی همچنین گفت: سطح سوالات اختصاصی در این آزمون حسب مورد در حد داشتن اطلاعات و تجربیات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه درسی در دروس تخصصی ضریب چهار، آزمون زبان ضریب یک و  آزمون استعداد تحصیلی ضریب یک است.
  •  وی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۷ برای پذیرش دانشجو در ۷ گروه و ۲۴۶ کدرشته امتحانی روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می شود.